ساعت :

13:01

تاریخ :

14 اردیبهشت 1403

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری:شهرداری بیرجند با بیش از از هزار پرچم مشکی به استقبال محرم رفت

محمد رمضانی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری شبستان گفت شهر بیرجند با صدور مجوز نصب دو بنر محرمی به هر هیات مذهبی و نصب بیش از هزار پرچم مشکی و قرمز و سه کتیبه ی 60 مترمربعی به استقبال محرم رفت. متن مصاحبه را در ادامه مطلب در دسترس می باشد:

محمد رمضانی- رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با بیان اینکه به هیأت های مذهبی مجوزی مبنی بر نصب دو بنر به صورت رایگان در سطح شهر داده شده است، گفت: این اقدام با هدف اطلاع رسانی برنامه های فرهنگی دهه محرم هیأت های مذهبی در دستور کار قرار گرفت.

وی از اقدامات صورت گرفته به آغاز سیاه پوش کردن سطح شهر از روز گذشته اشاره کرد و گفت: این اقدام در خیابان های اصلی، ورودی و خروجی شهر و میادین انجام می شود.

رمضانی از نصب هزار پرچم مشکی در سطح شهر با اعتباری بالغ بر 60 میلیون تومان خبر داد و افزود: سه کتیبه بزرگ به طول 60 متر هم در میدان ابوذر، ورودی پارک خطی مهرشهر و مجاورت فرهنگسرا نصب شده و می شود که برای این تعداد کتیبه بالغ بر 20 میلون تومان هزینه شده است.

وی از دیگر اقدامات به اعطای 20 مجوز راه اندازی موکب با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: راه اندازی موکب ها با همراهی و همکاری گروههای جهادی و مردمی بوده و روند راه اندازی و اعطای مجوز ادامه دارد.

وی از برگزاری برنامه های فرهنگی در بوستان های شهر خبر داد و گفت: در بوستان کاجستان از امشب به مدت 10 شب با همکاری هیأت امنای مجمع عشاق بین الحرمین و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند مراسم نوحه خوانی، زنجیرزنی و… برگزار می شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند برگزاری مراسم عزاداری در بوستان شهدای گمنام خیابان پاسداران به مدت 10 شب با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند و هیأت زوار الحسن(ع) رهروان امام و شهدا و برگزاری مراسم در بوستان آیت الله بهجت مهرشهر با همکاری هیأت پیاده حضرت علی اکبر(ع) و سازمان فرهنگی شهرداری به مدت 10 شب را از دیگر برنامه های پیش رو برشمرد.

رمضانی یادآور شد: علاوه بربوستان ها مراسم عزاداری در حسینیه باقرالعلوم(ع) از ساعت 5 عصر تا غروب آفتاب به مدت 6 شب برگزار می شود این مراسم که با مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری برگزار شده، از امشب آغاز می شود.

به گفته وی مراسم عزاداری دهه اول محرم در سالن بهشت متقین نیز با همکاری شهرداری و هیأت ساقیان عاشورایی برگزار خواهد شد.

وی با توجه به برگزاری مراسم عزادری در بوستان ها گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند آمادگی همکاری با هیأت ها، گروه های مردمی و جهادی برای برگزاری مراسم عزادری در بوستان‌ها را دارد.